21.12.15

Mašiach



V článku Konec světa- Nový začátek jste dostali obecné informace o novém světě, který přijde pomocí odhalení krále Mašiach a konečného vykoupení (hebrejsky "Geula"). Pojďme ale začít od začátku, abychom to pochopili trochu více do hluboka a detailně. Tento svět, ve kterém se nacházíme, není tím světem, který Bůh zpočátku vytvořil. Podle toho, jak popisuje Tóra a podle toho, co říkají naši moudří, víme, že původní svět byl mnohem duchovnější, a to až takovým způsobem, že i materiálno bylo na mnohem vyšší duchovní úrovni. Znamená to, že svět netrápily nemoci, omezená životnost lidí, zvířat nebo rostlin. Proto například vědci určili u mnohých hornin a kamenů stáří několik milionů let a přitom je to jen proto, že jejich věk nebyl omezen a byly vytvořenystromy na jiné úrovni a kvalitě, než je tomu dnes. Ještě je třeba doplnit, že Bůh tvořil svět už hotový s dospělými stromy, lesy, zvířaty, stromy, kameny apod. To je i důvod, proč čteme v Tóře (Starý zákon), že lidé na počátku světa žili mnohem déle a bylo to naprosto normální a běžné. Život se postupně generačně zkracoval. Jelikož byl svět na mnohem vyšší duchovní úrovni, tak mnohé problémy a těžkosti dnešního světa, dříve neexistovaly. Ale tím, že Adam hřešil, Bůh byl nucen svět proklít a proto svět dramaticky padl a změnil se do světa dnešního, nízkého, i když pro nás běžného.
Dny příchodu Mašiach jsou návratem světa do počátku jeho stvoření. Víme, že celý smysl a cíl naší práce v této době je přinést úplnou a kompletní opravdu prvního hříchu. Až bude oprava dokončena, vrátí se svět do svého původního stavu, který byl před prvním hříchem a před následným pádem do nižšího stavu. Maimonides příchod Mašiach popisuje, mimo jiné, i větou: "Dny po příchodu Mašiach budou Olam Keminhago Noheg", což znamená - "Běh světa bude řízen tak, jak bylo zvykem". Rabi Jicchak Abarbanel to vykládá, že nebudou na světě nadpřirozené věci mimo své hranice. Ale to, že se svět vrátí do svého počátečního stavu před úpadkem jak bylo zvykem, což nám bude připadat nadpřirozené. Tím pádem pochopíme, co říkají naši moudří. Například v traktáru Ktuvot: "I neovocné stromy budou plodit ovoce." "Pšenice bude vysoká jako datlovník a bude převyšovat vrcholky hor." "Každé pšeničné zrno bude velké jako dvě ledviny obřího býka." Všechny tyto dokonalé věci nebudou zázraky, ale "jen" návrat světa to jeho přirozeného stavu. Tóra sama nám slibuje, že jestli národ Izrael bude chodit po cestách Tóry, zaslouží si všechna úžasná požehnání a hojnost. Jeden z těchto slibů můžeme vidět ve III. Knize Moše, Kapitola 26, Verš 4: "...budu vám já dávat deště v jejich období, země bude vydávat svou úrodu a strom v sadě své plody." Naši moudří požehnané paměti o tom říkají: " Ne tak, jak se chová země teď, ale tak, jak se chovala v období prvního člověka. V ten den, co se něco zaselo, tak se to také sklidilo. Ovocné stromy plodily v den, ve který byl zasazeny. I dřevo všech ovocných stromů bylo jedlé." Tím pádem je jasné, že v období Mašiach, když se svět vrátí do svého původního stavu, uvidíme, jak se všechny tyto sliby uskuteční.
Záleží jen na nás a našich zásluhách, jak rychle to bude celé probíhat. Jsou dvě základní možné cesty. "Chudák, který jede na oslu" a  nebo "Nebeská oblaka". To první znamená zdlouhavý způsob, kdy bude stát třetí Chrám, národ Izrael bude moct žít ve své zemi v klidu, ostatní národy uznají, že je jen jeden Bůh, mrtví vstanou, nebudou války a svět bude ve stavu, kdy bude možné naplno konat zákony Tóry. Ta druhá možnost je mnohem lepší, i když těžší, protože je třeba udělat pro ni naprosto vše a zasloužit si jí. V takovém případě se vše stane ráz na ráz a ihned se vrátíme do původního stavu, který jsme už popsali.
I přesto, že se možná nacházíme v první variantě, tedy "Chudák, který jede na oslu", protože svět se jen za posledních 100let masivně změnil k nepoznání, Maimonides říká, že musí přijít další fáze "Nebeská oblaka" a uvidíme všechno, co nám slibuje.
Je jen na nás, jakým způsobem se vše stane a jak rychle se dostaneme do druhé fáze! Tady je důležité zmínit, že to bude svět bez zla, bez lží a proto je třeba se připravit udělat včas Tšuva, protože ne všichni si pak zaslouží být součástí nového světa.

Jak to celé zrychlit? 
1) Především musíme Mašiach chtít, volat ho a tento fakt zveřejnit! Bůh chce slyšet, že se chceme mít lépe a že se nesmíříme s tím, jaké to je teď.
2) Dávat hodně peníze na dobré věci jako například pro studenty, kteří se učí Tóru, na výbavu chudých nevěst, na šíření Tóry, pro chudé rodiny, pro sirotky a vdovy.
3) A samozřejmě dělat naprostý základ, který po nás Bůh chce - 7 Noachidských přikázání jako nežidé a jako Židé dodržovat celou Tóru a její zákony (základy: Židovský život I. a Židovský život II. a nezapomenout Proč jsme stále tady)

Článek byl vypracován ve spolupráci s Rabi Jair Jirmijahu Jerochim


Volám Mašiach :)








Bunda: Zara a nebo ZDE/ Sukně: Mango/ Tílko: FF/ Kabelka: Louis Vuitton/ Boty: Deichmann/ Pásek: Promod/ Šátek: Fendi/ Hodinky: Daniel Wellington/ Náramky: Michael Kors, Pandora, Fossil/ Brýle: RayBan

Žádné komentáře:

Okomentovat

Těším se na vaše komentáře k článku! :)